Heb jij kijk op overheidscommunicatie? Dan hebben wij een oogje op jou!

17-03-2021

Ben jij op zoek naar een prachtige afwisselende baan, met werk dat nooit gaat vervelen en waarin je elke dag blijft leren? En heb je kijk op, verstand van én ervaring met overheidscommunicatie? Kijk dan eens naar onze vacatures!

We hebben het lekker druk, bij Beck Communicatie! Goede communicatie en participatie wordt steeds meer een kerntaak van overheden. Of het nu gaat om klimaatadaptatie, energietransitie, de Omgevingswet, ontwikkelingen in het sociaal domein of coronamaatregelen: goed beleid kan niet zonder een stevige communicatie- en participatiestrategie én -aanpak. En dus zijn we op zoek naar collega’s die ons daarbij kunnen helpen.

Wat wij zoeken
We zoeken versterking op zowel senior als medior niveau. Voor beide functies geldt dat ervaring in het communicatievak, opgedaan bij de overheid, in de zorg of het onderwijs echt vereist is. Als senior adviseur heb je minimaal acht jaar werkervaring, waarvan bij voorkeur enkele jaren met bestuursadvisering of woordvoering bij de overheid. Als medior heb je enkele jaren werkervaring als communicatieadviseur bij een organisatie in het publieke domein. Daarnaast heb je een communicatieopleiding gedaan op HBO- of academisch niveau en volg je ontwikkelingen in het vak op de voet.

Minstens zo belangrijk vinden wij jouw competenties en persoonlijkheid, want interimmen moet wel écht bij je passen! We zoeken strategische denkers die tegelijkertijd niet vies zijn van aanpakken. Je bent flexibel, proactief en resultaatgericht en voelt je makkelijk thuis in nieuwe situaties en in nieuwe netwerken. En het spreekt voor zich: gevoel voor politiek en bestuur en affiniteit met maatschappelijke opgaven zitten je in het bloed. Juist dát maakt wat wij noemen ‘een echte Becker’.

En wat wij bieden

  • Een prachtige afwisselende baan, werk dat je nooit gaat vervelen en waarin je elke dag blijft leren.
  • Veel aandacht voor kennisdeling, training en opleiding: je houdt je vakkennis up to date!
  • In eerste instantie een jaarcontract, met de bedoeling dit na een jaar om te zetten in een vast dienstverband.
  • Een prima salaris, vergelijkbaar met soortgelijke functies bij de overheid.
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een pensioenvoorziening, een iPhone en een laptop in bruikleen, 27 vrije dagen (bij een 36-urige werkweek), reiskostenvergoeding en een tijd voor tijdregeling.
  • En last but not least: zo’n twintig gezellige, gedreven collega’s met een voorliefde voor complexe communicatie-uitdagingen, maar die het óók leuk vinden om elkaar regelmatig te treffen bij een borrel, een barbecue of een personeelsuitje.

Over Beck Communicatie

Beck Communicatie B.V. is gespecialiseerd in interim-communicatieopdrachten in de publieke sector. Soms gaat het daarbij om een vervanging van een communicatieadviseur, woordvoerder of manager; soms om specifieke projecten, verandertrajecten of om tijdelijk bijspringen tijdens een crisis. Inmiddels bestaat ons bureau 21 jaar en werken we met een team van 20 vaste en bijna net zoveel freelance medewerkers, die allemaal beschikken over ruime werkervaring in de overheid, de zorg of het onderwijs. En die, nog belangrijker, een vergelijkbare manier van werken hebben: analytisch en met een strategische blik, positief-kritisch en loyaal, initiatiefrijk en creatief. Doordat wij bijna altijd op locatie bij opdrachtgevers werken, zijn wij gewend om letterlijk van binnenuit te adviseren en te ondersteunen. Die praktijkervaring zorgt ervoor dat wij vraagstukken snel kunnen doorgronden, snel op vlieghoogte zijn en daarvoor passende en realistische oplossingen weten te vinden.

Interim, maar mét Beck up
Als interimmer wissel je regelmatig van opdrachtgever. Bij je opdrachtgever maak je tijdelijk deel uit van een project- of communicatieteam, maar je échte collega’s zijn natuurlijk de Beckers. Samen wisselen we dan ook regelmatig ervaringen uit. Vanuit onze ‘Beck office’ geven we feedbeck en denken we graag mee met onze adviseurs. We komen regelmatig bijeen – niet alleen om kennis over de inhoud of over ons vakgebied te delen, maar óók omdat we dat gewoon leuk vinden: we zitten vaak op afstand van elkaar, maar zijn écht een hecht team.

Ben jij die Becker die we zoeken? Meld je vóór 12 april!
Mail ons dan voor 12 april 2021 op info@beckcommunicatie.nl. We ontvangen naast je CV ook graag een motivatie: wat spreekt jou zo aan in overheidscommunicatie? En waarom denk je dat interimmen écht iets voor jou is? Of je dat in woord, beeld of andere vorm doet staat je vrij, als het maar bij jou past! Wij vinden het leuk je te leren kennen en laten ons graag overtuigen.

Liever ZZP?

Ben je ZZP’er (en wil je dat ook blijven ;-) ), maar herken je je wél in bovenstaand profiel? Laat het dan óók weten! Wij zijn namelijk ook altijd op zoek naar versterking van onze flexibele schil.